lego Forum.jpg

1989 keer bekeken

Lego veiling Catawiki

• zondag 24 december 2017 @ 17:43

Ik heb deze legotrein LEGO 10194 Emerald Night Train en die zou nu tekoop zijn voor 880 Euro. Gekkewerk.

• woensdag 27 september 2017 @ 10:30

Ik weet niet of die handelaren het uitbuiten... het zijn de gekken, die het ervoor over hebben en kennelijk geld teveel hebben.
    Denk dat je toch je toch moet kijken ivm je nalatenschap wat de waarde kan zijn en wat je wilt wat er met je collectie gebeurt.
    Maar marktwaarde kan heel erg wisselen. Ik ken iemand die veel successierechten moest betalen voor aandelen,
    die tegen de tijd dat de erfenis rond was, door een economische crisis niks meer waard waren.

Sterke vrouwen worden niet geboren,
    maar gemaakt door de dingen die zij meemaken. handtekeningafbeelding
  • zaterdag 16 september 2017 @ 14:46
    reactie op (#2) sjou-ko

Hallo

dat is een gekke werk maar dt zijn dan ook wel gebouwen die uit de normale handel zijn,

en niet meer door lego worden gemaakt.

Je hebt handelaren die de boel uitbuiten.

Groetjes Jan

handtekeningafbeelding
  • woensdag 13 september 2017 @ 18:27

Vandaag zag ik weer bij Catawiki een bod op een groentenwinkel (weliswaar nog nieuw in de verpakking) van wel duizend euro!
    Koper als verkoper betalen ieder 9 % veilingkosten en de koper moet nog de verzendkosten voldoen.

Ik denk Jan.. dat je dus een vermogen aan legogebouwen in huis hebt. Zou het maar goed verzekeren!

• dinsdag 10 maart 2015 @ 09:16

Er zijn ongetwijfeld op internet mogelijkheden om lego te kopen. Op Marktplaats bijvoorbeeld.
    Maar ook is er een internetveiling (goed beveiligd tegen oplichters) van gebruikte of nog nieuwe legobouwwerken.
    Door te bieden binnen een bepaalde veilperiode kun je soms aardige dingen in je bezit krijgen.
    Op dit ogenblik wordt o.a. een zeldzame "Café Corner" geveild, die vlgs de veilingmeester 1500-2500 euro waard is.
    In de beschrijving staat het volgende:

Dit was het eerste model in deze serie en werd uitgebracht in april 2007. Omdat de oplage niet heel hoog was, besloot LEGO om hier een 10.000-nummer aan te hangen. De set omvat 2056 stenen. Het gebouw bestaat uit drie verdiepingen, is als een hoekhuis gebouwd en heeft een verticaal bord waar "Hotel" op staat. Daarnaast heeft de set ramen en deuren die open kunnen, cafétafeltjes buiten, gestreepte markiezen en drie minifiguren. Veel van de geavanceerde bouwtechnieken zijn terug te vinden in onder andere ski's die als waaier neergezet zijn, bogen boven deuren en ramen en het hotelbord.
    De doos is ongeopend, zegels intact en nog in nieuwstaat. Zo'n set komt u niet snel tegen!
                 a1a770e4-9063-11e4-8b40-e9c6220afa1a.jpg

Op het ogenblik dat ik dit schrijf is er al een bod van €1250. Ik denk dat het van een verzamelaar is.

Het betekent niet dat alles wat op de Legoveiling wordt aangeboden zo'n hoge prijskaartje heeft. Je kunt wel regelmatig dozen kopen, tegen een aanzienlijke reductie van de nieuwwaarde... zelfs met de veiling- en verzendkosten erbij, kan je aardig je slag slaan. Kijk zelf maar op Catawiki veilingen: