Maandag 30 december ben ik met twee kleinzoons van 11 en 7 naar het Continiummuseum gereisd. Ik verwachtte een grotere Legotentoonstelling dan ik er aantrof. De afdeling voor Lego bleek een extraatje van het museum te zijn.
Niettemin hebben de jongens en ik een grandiose dag gehad, want het museum is zeer kindvriendelijk.
We hebben natuurlijk jouw tafel met de vele prachtige creaties gevonden Jan!
De jongens zagen heel goed, dat je niet zomaar zulke mooie en technische hoogstandjes kunt maken. De jongens hebben wel veel lego, maar niet de technische onderdelen.
Er waren natuurlijk ook nog veel andere bouwsels te zien, die ze mooi vonden.
Ik vond deze "foto" aan de wand erg knap gedaan. Op een afstand was de foto net een echte poster.
Maar de kop van Mr Bean was nog veel knapper. Op een afstandje was hij wonderbaarlijk gelijkend.
De oudste werd er zo door geïnspireerd dat hij ook een kop wilde maken. Hij heeft eerst goed naar de basis gekeken en ging toen aan de slag.
Ik heb hem geholpen om uit de bakken van de 6 andere tafels zoveel mogelijk de gele en zwarte steentjes te verzamelen.
Hij was er best lang mee bezig en moest al doende oplossingen verzinnen om de kop driedimensionaal te krijgen.
Het moeilijkst waren de oren.
Ik heb de kop voor de foto op de vitrine gezet. Wat was mijn kleinzoon trots!
We hebben ook nog van het museum genoten. Vooral de knikkerbaan vonden ze fascinerend.
Er was veel te zien, veel te doen en veel te leren! Echt leuk voor de kids.
Jammer dat we jou niet hebben ontmoet. Ik hoop met de jongens nog eens een keer naar een grote Legotentoonstelling te kunnen. Weet jij of en wanneer die in Goes zal zijn? Dat is qua afstand wel het gunstigst. Voor Kerkrade zaten we in totaal ruim 4 uur in de trein, inclusief overstappen en vertragingen!