lego Forum.jpg

1839 keer bekeken

Lego Show in Kerkrade in de Kerstvakantie

• vrijdag 03 januari 2014 @ 16:30

Maandag 30 december ben ik met twee kleinzoons van 11 en 7 naar het Continiummuseum gereisd. Ik verwachtte een grotere Legotentoonstelling dan ik er aantrof. De afdeling voor Lego bleek een extraatje van het museum te zijn.
    Niettemin hebben de jongens en ik een  grandiose dag gehad, want het museum is zeer kindvriendelijk.

Foto550-L8Y7BVEV.jpg
    We hebben natuurlijk jouw tafel met de vele prachtige creaties gevonden Jan!

Foto550-LCVMYGJL.jpg
    De jongens zagen heel goed, dat je niet zomaar zulke mooie en technische hoogstandjes kunt maken. De jongens hebben wel veel lego, maar niet de technische onderdelen.

Foto550-77JDTN4F.jpg
    Er waren natuurlijk ook nog veel andere bouwsels te zien, die ze mooi vonden.

Foto550-IQG37AJU.jpg
    Ik vond deze "foto" aan de wand erg knap gedaan. Op een afstand was de foto net een echte poster.

Foto550-YWM8WAZC.jpg
    Maar de kop van Mr Bean was nog veel knapper. Op een afstandje was hij wonderbaarlijk gelijkend.

De oudste werd er zo door geïnspireerd dat hij ook een kop wilde maken. Hij heeft eerst goed naar de basis gekeken en ging toen aan de slag.
    Foto550-NHTDDSYB.jpg
    Ik heb hem geholpen om uit de bakken van de 6 andere tafels zoveel mogelijk de gele en zwarte steentjes te verzamelen.

Foto550-77XDEZHQ.jpg
    Hij was er best lang mee bezig en moest al doende oplossingen verzinnen om de kop driedimensionaal te krijgen.

Foto550-R833DLZK.jpg
    Het moeilijkst waren de oren.

Foto550-IFR7LCJ4.jpg

Foto550-GQ8KXXC8.jpg
    Ik heb de kop voor de foto op de vitrine gezet. Wat was mijn kleinzoon trots!

Foto550-NMKOD7JJ.jpg
    We hebben ook nog van het museum genoten. Vooral de knikkerbaan vonden ze fascinerend.

Foto550-WGT7UVHJ.jpg
    Er was veel te zien, veel te doen en veel te leren! Echt leuk voor de kids.

Jammer dat we jou niet hebben ontmoet. Ik hoop met de jongens nog eens een keer naar een grote Legotentoonstelling te kunnen. Weet jij of en wanneer die in Goes zal zijn? Dat is qua afstand wel het gunstigst. Voor Kerkrade zaten we in totaal ruim 4 uur in de trein, inclusief overstappen en vertragingen!

Sterke vrouwen worden niet geboren,
    maar gemaakt door de dingen die zij meemaken. handtekeningafbeelding
  • woensdag 18 december 2013 @ 21:26

Wat leuk Jan. Ik ga mijn best doen om er met wat kleinkinderen naar toe te gaan. Fijn dat ik met de trein kan gaan.
    Ik weet nog niet wanneer ze eventueel komen logeren, maar voor een dagje uit, is dit enig.
    Mijn man is in Kerkrade geboren, zoals je je misschien nog kunt herinneren.
    Hij zal het ook wel leuk vinden, al heeft hij niks met Lego.
    Misschien zien we elkaar nog.
    Ik wens je iig alvast een mooi kerstfeest toe!

Kersttrein_zpsa1c8fdbd.gif?t=1387398286

Sterke vrouwen worden niet geboren,
    maar gemaakt door de dingen die zij meemaken. handtekeningafbeelding
  • woensdag 18 december 2013 @ 15:38

Hallo beste clubleden en bezoekers,

ik wil jullie even laten weten dat er dit jaar voor het eerst een lego show is in  Kerkrade.

Deze vind plaats in het Continium Discovery Center Kerkrade.

In de kerst vakantie vanaf  21 December tot en met 5 Januari 2014.

Hier is ook een bouwhoek voor de kinderen aanwezig, met bouwwerken kunnen ook prijzen worden gewonnen.

Hier volgt de link van het Continium 

http://www.continium.nl/

De kerstbrunch is dus niet van de lego.

Het voordeel van het continium is dat het meteen aan het treinstation ligt.

Mijn gedeeltelijke verzameling is hier ook aanwezig.

Verder wens ik iedereen met familie een hele fijne Kerst en een gezond 2014 toe.

Groetjes Jan de bouwer

Gewijzigd op 2013-12-18 15:39:47
    handtekeningafbeelding